Het team van Stichting DierenDonatie.nl bestaat uit een groep enthousiaste vrijwilligers. Van bestuur tot teamleden: we werken allemaal op vrijwillige basis, dus zonder enige vergoeding voor ons werk.
Ons bestuur
Stichting DierenDonatie.nl heeft drie bestuursleden.
![]() |
Voorzitter: Daniëlle de Jonge Kerntaken: leiden van de vergaderingen, leiden van het bestuur en in- en externe vertegenwoordiging van de organisatie. Portefeuilles: ‘Projecten’ en ‘PR & Communicatie’ |
![]() |
Penningmeester: Bianca Ippel Kerntaken: bijhouden financiële administratie, samenstellen financieel jaarverslag, bewaken bestuursplannen aan de hand van een begroting. Portefeuilles: ‘Interne processen’ en ‘Sponsor- en fondsenwerving’ |
![]() |
Secretaris: vacature Kerntaken: plannen en organisatie bestuurs- en teamvergaderingen, agenda en notuleren, backoffice. Portefeuille: ‘Vrijwilligers’ |
Overige vrijwilligers
Het team van Stichting DierenDonatie.nl bestaat naast het bestuur uit:
![]() |
![]() |
![]() |
Welmoed Social media-manager Projectbeheerder |
Kirsten Projectbeheerder |
Annemarth Projectbeheerder Nieuwsbrieven |
![]() |
![]() |
![]() |
Jolanda Social media-manager |
Jack Inkoper |
Willeke PR & communicatie |
Wat houdt ons werk in?
-
Projectbeheerders
De projectbeheerders hebben een extern gerichte rol. Zij zijn de schakel tussen Stichting DierenDonatie.nl en de stichtingen waarmee zij direct contact hebben. Elke projectbeheerder wordt gekoppeld aan een project dat hij/zij van aanvraag tot afronding begeleidt, met uitzondering van het plaatsen van bestellingen van de gevraagde producten. Projectbeheerders beheren meerdere projecten tegelijk en werken vaak voor dezelfde stichtingen om de onderlinge relatie te versterken.
-
Social media-managers
De betrokkenheid tussen de donateurs en de stichtingen wordt versterkt door het gebruik van sociale media. Daarnaast wordt van deze media gebruik gemaakt om het aantal stichtingen en het aantal donateurs te vergroten door het verbeteren van onze zichtbaarheid.
-
Inkoper
Als projecten zijn behaald, worden de producten door ons besteld en afgeleverd bij de betreffende stichting. Dit bestelproces is in handen van één persoon (met back-up) die tevens de administratie bijhoudt.
-
Allrounder
Vrijwilligers die door vakantie, ziekte of andere redenen tijdelijk niet inzetbaar zijn worden vervangen door een allround vrijwilliger. Ook worden andere taken in overleg aan deze persoon toebedeeld.
-
PR & communicatie-ondersteuning
Naast de projectcommunicatie schrijven we ook regelmatig blogs, plaatsen we wist-je-datjes op sociale media en zijn er andere zaken die met communicatie te maken hebben.